tag:blogger.com,1999:blog-4599152795381111798.post81991763441736014..comments2022-01-24T11:02:18.451-08:00Comments on Nous conceptes a la Llei d'educació: Procediment de selecció del director del centre públicAlberto del Pozohttp://www.blogger.com/profile/03095093126541622656noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-4599152795381111798.post-77549172310868901402010-09-07T03:00:21.324-07:002010-09-07T03:00:21.324-07:00Benvolgut Senyor del Pozo,
Soc fill de pares gall...Benvolgut Senyor del Pozo,<br /><br />Soc fill de pares gallecs, però vaig néixer a Alemanya, on cursà el batxillerat (Abitur) i vaig estudiar Dret a l'Universitat de Tübingen. Visc a Catalunya des de fa tres anys. Nogensmenys, encara veig a Catalunya (i Espanya) amb els meus ulls “alemanys”, i puc dir que hi veig coses i fenòmens estranyes; coses que a vegades em causen gran estupefacció. <br /><br />Així, em semble molt estrany que un estat descentralitzat (com és el cas d'Espanya) hagi pogut aprovar en pocs anys sengles lleis d'educació (Ley Orgánica de Educación 2/2006 i Llei d'Educació de Catalunya de 2009) -secundats per una legió de normes de rang inferior (reial decrets, decrets, ordres...), mitjançant els quals introdueixen canvis de gran transcendència i calat, però, malgrat la transcendència, amb molta precipitació i sense cap tipus de previsió. Tanmateix, puc dir que (com a “Alemany”) vet aquí un tret característic de Catalunya i d'Espanya: un frenesí legislatiu, sense coordinació o previsió. <br /><br />Per exemple, s'introdueix un “nou màster de secundària”, d'acord amb el que estableixen la LOE 2/2206, el Reial Decret 1393/2007 i l'Ordre ECI 3858/2007, el qual estableix que <br />“Para el ingreso en el Máster se establece como requisito de acceso la acreditación del dominio de las competencias relativas a la especialización que se desee cursar, mediante la realización de una prueba diseñada al efecto por las Universidades, de la que quedarán exentos quienes estén en posesión de alguna de las titulaciones universitarias que se correspondan con la especialización elegida.”<br /><br />Per tant, a les pàgines webs de les Universitats catalanes es pot llegir que “el màster s'adreça a persones amb una titulació universitària oficial (fonamentalment una llicenciatura, una enginyeria o un grau) que vulguin formar-se per a exercir la docència en l'educació secundària obligatòria i el batxillerat, i que tinguin una bona formació en els continguts disciplinaris corresponents a l’especialitat triada, atès que els continguts del màster són essencialment professionalitzadors”. <br /><br />Ara bé, tenint en compte el fet que els continguts del màster són essencialment professionalitzadors, el caos que es va crear arran de la seva implantació no és només rocambolesc, però un exemple trist de incapacitat legislatiu. <br />A més a més, nogensmenys el fet que és tracta d'un màster professionalitzador que fa necessari tenir una titulació especifica per poder accedir-hi, las Universitats catalanes –amb el beneplàcit de la Generalitat de Catalunya- ni tan sols ofereixen totes les especialitats. Així, en el cas de llengües estrangeres, només s'ofereix la especialitat d'Anglès i de Francès. <br />Per tant, tots aquelles qui no disposen de la titulació corresponent, sinó que tenen com a especialitat, per exemple, l'Italià o l'Alemany, no poden accedir al màster; fet molt greu, atès que això equival de fet a la prohibició d'exercir la professió per als afectats. <br /><br />Sense dubte, ha d'haver un canvi normatiu relatiu a l'exigència d'acreditar estar en possessió del màster en cas de totes aquelles especialitats per les quals no hi existeix cap possibilitat de cursar-ne un, diferir-ne la exigència mentre no s'ofereixi totes les especialitats a les Universitats catalanes. <br /><br />Ben cordialment,<br /><br />Daniel PrietoAnonymousnoreply@blogger.com