dimecres, 22 de gener de 2014

Un altre post sobre el projecte de Decret de definició i provisió de plantilles

"El director té més poder que abans, però no és un poder il·limitat"

Avui, per primera vegada en aquest blog, en lloc d’escriure jo personalment la nota, us facilito la transcripció de la meva intervenció en un sopar- col·loqui celebrat a Girona el 31 de maig de 2013, que va ser enregistrada i ara transcrita, i al qual em van convidar els meus alumnes del “curs de formació inicial dels equips directius dels centres educatius”, organitzat a Girona pel Departament i l’Escola d’Administració Púbica de Catalunya durant el curs 2011-2012.

Com podreu comprovar quan llegiu la transcripció, els temes inicials que em van proposar estaven relacionats amb les possibilitats de desenvolupament i aplicació del Decret de definició i provisió de plantilles, la revisió dels requisits d’accés a la direcció, la formació continuada per a direccions en actiu i, finalment, els procediments i opcions en la gestió dels recursos humans del centre.

Per a mi era una novetat parlar de tots aquests temes en el context d’un sopar (com dirien els grecs antics, dins la celebració d’un symposi, d’un banquet) i us puc assegurar que ens ho van passar molt bé tots els assistents. Havia compatir amb ells moltes hores de formació en un entorn molt diferent, en una aula, impartint-los un curs oficial de formació inicial de l’EAPC, i ells em van donar l’ocasió de repassar amb ells alguns temes del curs des d’una perspectiva molt diferent.

Em vaig presentar, per tant,  sense papers ni apunts, ni evidentment cap powerpoint, que eren innecessaris en la xerrada-col·loqui entre plat i plat i després dels postres. La finalitat i el format de la trobada no requeria, en absolut, aquests instruments tecnològics, l’objectiu era transmetre’ls la meva opinió personal dels temes proposats, de la manera més clara possible i despullada de tecnicismes i d’elements burocràtics, que carreguen moltes vegades els textos administratius i dificulten la seva comprensió.

Gran part de la meva intervenció responia a les preguntes concretes dels assistents, tal com recull la transcripció. Podreu comprovar el canvi d’estil de la transcripció d’aquell de la meva intervenció d’aquell dia de maig del 2013, molt diferent de les notes que us vaig aportant des de fa molt temps en aquest blog.

Descarregueu la transcripció de la conversa

1 comentari:

  1. Benvolgut Alberto,

    Segueixo tots els teus anàlisis de la normativa i em semblen impecables. Malgrat això i tenint en compte el teu càrrec actual, voldria fer una consulta des d'aquest fòrum.

    M'agradaria saber per quina raó, a hores d'ara, encara no s'ha aplicat el complement de reconeixement de la funció directiva que contemplava la LEC al seu articulat i si hi ha algun termini previst per fer-ho.

    Em sembla perfecte el procés que seguim cap a un lideratge pedagògic de centre amb una direcció professional, però penso que aquest increment de funcions i de responsabilitats s'ha d'incentivar econòmicament o correm el risc de caure en la desmotivació i en la manca de candidats per a exercir la funció directiva. I, igual que si s'ha fet a d'altres comunitats autònomes, aquí encara no s'ha produït.

    ResponElimina